Plant Collect introduceerde afgelopen voorjaarsbeurs een revolutionair nieuw POS-concept: de op Einstein gebaseerde, Professor Plantstein van Plantbeeb. Het doel van dit vrolijke concept is voornamelijk rust en eenheid brengen op de winkelvloer en consumenten in één oogopslag informeren over de kenmerken van planten. De gekoppelde plantenbibliotheek (Plantbeeb) zorgt ervoor dat de consument zich thuis nog verder kan verdiepen in het product.

Om dit concept te tentoonstellen, was Plant Collect op zoek naar een partij die de verschillende POS-materialen met daarop Professor Plantstein kon leveren. Designstar kreeg de opdracht deze materialen op te maken en te produceren.

Keuze voor de tuincentrumondernemer

Tijdens de voorjaarsbeurs was er een speciale hoek gecreëerd waar de tuincentrumondernemer alle POS-materialen kon bekijken. Hier kon onder andere de keuze worden gemaakt uit banners, A3- of A4-kaarten, polyborden en stoepborden. Plant Collect kan alles gelijk meeleveren bij de eerste bestelling, zodat de tuincentra voor het nieuwe seizoen klaar kunnen staan in de nieuwe stijl. Op het moment dat een tuincentrum een bestelling doorgeeft aan Plant Collect, kan Designstar deze POS-materialen gaan produceren.

Naast bovengemelde POS-materialen waren er op de beursvloer ook conceptdoeken te vinden. Hierop kon Professor Plantstein groot afgebeeld worden. Met al het overige POS-materiaal zorgde dit voor een mooi geheel op de beursvloer. De conceptdoeken heeft Designstar ook mogen ontwikkelen voor Plant Collect.

Het is erg leuk om van betekenis te zijn in het proces van het nieuwe POS-concept van Professor Plantstein. De communicatie over de huidige bestellingen verloopt soepel. Daarnaast worden wij enthousiast van de positieve geluiden van de tuincentra over het POS-concept. Al met al een mooi project om aan bij te dragen!

Gebr. Valstar B.V.

Gebr. Valstar B.V. is actief in veredeling, vermeerdering en de productie van Calathea variëteiten. Gebr. Valstar was op zoek naar een nieuw concept waarin de unieke elementen van de Calathea naar voren komen met als doel om de producten een nieuw verkoopimpuls te geven.

Inca Orchids

De kwaliteit van het product wordt door Inca Orchids bepaald door de ogen en handen van de medewerkers die met passie werken aan een unieke serie kwaliteitsorchideeën. Dat de orchideeën van Inca Orchids uniek zijn, wilden we graag doorvoeren in het ontwerp van de potcovers....

PT-Creations B.V.

Voor verschillende producten was PT-Creations op zoek naar drie unieke etiketten lijnen in diverse thema’s waaronder ‘’By Marleen’’. Vooral voor het etiket ‘’By Marleen’’ zou een uniek ontwerp van belang zijn. Deze unieke lijn is net even anders dan de overige lijnen maar moest wel...

Florizon Plants

Florizon Plants is een jong en dynamisch bedrijf dat gespecialiseerd is in het telen van visuele planten en perkgoed. Tim en Bram, de eigenaren van Florizon Plants, vonden het belangrijk dat hun nieuwe website een strakke en nette uitstraling zou krijgen en dat er voornamelijk...

A. Frylink & Zonen (Export) B.V.

Frylink leverde de bloemenbollenverpakkingen aan twee supermarktketens in Zwitserland. Doordat deze ketens gefuseerd zijn, was er geen sprake meer van een eenheid in de presentatie van de bloembollenverpakkingen. De verpakkingen bestonden immers uit verschillende ontwerpen en lay-outs. Naar aanleiding hiervan legde Frylink de volgende vraag...

Mathot Plants BV

Mathot Plants is specialist in de Hydrangea Paniculata (pluimhortensia) en is één van de organisaties in Nederland met de meeste varianten hierin. Jesper Mathot kwam bij Designstar met de vraag hoe hij zijn producten bij een zo breed mogelijk publiek aan kon bieden.