Frylink leverde de bloemenbollenverpakkingen aan twee supermarktketens in Zwitserland. Doordat deze ketens gefuseerd zijn, was er geen sprake meer van een eenheid in de presentatie van de bloembollenverpakkingen. De verpakkingen bestonden immers uit verschillende ontwerpen en lay-outs. Naar aanleiding hiervan legde Frylink de volgende vraag bij Designstar neer: Kunnen jullie zorgen voor een uniforme en passende uitstraling van de presentatie van onze bloembollen?

Vier thema’s

Op basis van bovenstaande vraag is er een afspraak ingepland waarna Designstar een presentatie voor de verkooprekken mocht bedenken. Er zijn verschillende ontwerp concepten gemaakt voor de cappers (de verpakking voor de bloembollen). Ook werden er voorstellen gemaakt voor de slofkaarten (het etiket voor op de doos), de stroken die onder de dozen komen en de banners die aan het verkooprek worden vastgemaakt.

Binnen het ontwerp was het van belang om rekening te houden met de vier hoofdthema’s: insectenvriendelijk, verwilderd, geurend en snijbloemen. Ieder thema bestaat weer uit vijftien verschillende soorten. Per thema werden er bijpassende pictogrammen en kleuren bedacht. De kleuren en pictogrammen kwamen terug in de ontwerpen van de cappers, slofkaarten, stroken en banners wat zorgt voor een mooi geheel. Rekening houdend met bovenstaande informatie, werden er twee ontwerp voorstellen gemaakt. Deze voorstellen werden door Frylink gepresenteerd aan de opdrachtgever. Nadat de keuze was gemaakt, werd het voorstel verder uitgewerkt en is hier akkoord op gegeven.

Samenwerking

De samenwerking ging erg vlot wat voor alle betrokken partijen erg prettig was. Er werden zelfs ter plekke correcties uitgevoerd door Frylink in het kantoor van Designstar wat het proces versnelde. De deadline is gehaald en de bloembollen zijn tijdig geleverd aan de winkels in Zwitserland.

Conclusie

Door zowel de cappers als de slofkaarten en de winkelpresentatie te voorzien van een eenduidige uitstraling werd het merk Royal Park herkenbaar neergezet. Het ontwerp bood voldoende ruimte om de vier thema's van Frylink duidelijk te communiceren en de flexibele en snelle aanpak van Designstar zorgde voor een gestroomlijnde afhandeling van de opdracht.

Plant Collect

Plant Collect introduceerde afgelopen voorjaarsbeurs een revolutionair nieuw POS-concept: de op Einstein gebaseerde, Professor Plantstein van Plantbeeb. Het doel van dit vrolijke concept is voornamelijk rust en eenheid brengen op de winkelvloer en consumenten in één oogopslag informeren over de kenmerken van planten. De gekoppelde...

Gebr. Valstar B.V.

Gebr. Valstar B.V. is actief in veredeling, vermeerdering en de productie van Calathea variëteiten. Gebr. Valstar was op zoek naar een nieuw concept waarin de unieke elementen van de Calathea naar voren komen met als doel om de producten een nieuw verkoopimpuls te geven.

Inca Orchids

De kwaliteit van het product wordt door Inca Orchids bepaald door de ogen en handen van de medewerkers die met passie werken aan een unieke serie kwaliteitsorchideeën. Dat de orchideeën van Inca Orchids uniek zijn, wilden we graag doorvoeren in het ontwerp van de potcovers....

PT-Creations B.V.

Voor verschillende producten was PT-Creations op zoek naar drie unieke etiketten lijnen in diverse thema’s waaronder ‘’By Marleen’’. Vooral voor het etiket ‘’By Marleen’’ zou een uniek ontwerp van belang zijn. Deze unieke lijn is net even anders dan de overige lijnen maar moest wel...

Florizon Plants

Florizon Plants is een jong en dynamisch bedrijf dat gespecialiseerd is in het telen van visuele planten en perkgoed. Tim en Bram, de eigenaren van Florizon Plants, vonden het belangrijk dat hun nieuwe website een strakke en nette uitstraling zou krijgen en dat er voornamelijk...

Mathot Plants BV

Mathot Plants is specialist in de Hydrangea Paniculata (pluimhortensia) en is één van de organisaties in Nederland met de meeste varianten hierin. Jesper Mathot kwam bij Designstar met de vraag hoe hij zijn producten bij een zo breed mogelijk publiek aan kon bieden.