Mathot Plants is specialist in de Hydrangea Paniculata (pluimhortensia) en is één van de organisaties in Nederland met de meeste varianten hierin. Jesper Mathot kwam bij Designstar met de vraag hoe hij zijn producten bij een zo breed mogelijk publiek aan kon bieden.

Door de potcovers, ontwikkeld door Designstar, wordt er als het ware een cadeautje voor de klant gecreëerd’
Door de potcovers, ontwikkeld door Designstar, wordt er als het ware een cadeautje voor de klant gecreëerd’

Verschillende lijnen

Door de potcovers die ontworpen zijn door Designstar is er een onderscheidende lijn gecreëerd. Vooral pot maat 12, 17 en 19 zijn interessant voor de retailers, voor deze producten zijn dan ook verschillende covers ontworpen. De eerste potcover lijn is nu 4/5 jaar geleden ontstaan. Jesper heeft toen bewust gekozen voor duurzaam gerecycled papier, wat ook gebruikt is voor de volgende lijnen. Afgelopen voorjaar heeft Designstar twee nieuwe lijnen ontwikkeld voor Mathot. Voor de Nederlandse markt is er gekozen voor een luxere en klassieke uitstraling van de potcover, deze potcover is goed in de smaak gevallen. Voor de klanten in het Oostblok is er een tussenlijn ontwikkeld, speciaal toegepast op deze doelgroep. Voor dit ontwerp is er gekozen voor frisse en lichtere kleuren. Vooral in het kale voorjaar dan verkoopt het product zich goed door middel van de potcover. De Hydrangea is dan nog kaal en bestaat vooral uit takjes

Samenwerking

Jesper is erg tevreden over de samenwerking met Designstar. Doordat hij al in zijn hoofd had wat hij ongeveer wilde qua ontwerp, was hij kritisch en niet gelijk tevreden met de eerste ontwerpvoorstellen. Door een goede communicatie zijn er verschillende mooie potcover lijnen ontwikkeld voor de Hydrangea’s.

Conclusie

Door meerdere lijnen te ontwikkelen in de potcovers krijgen de producten van Mathot Plants een grotere afzetmarkt. De potcovers voegen beleving en waarde toe aan de producten en leiden daardoor tot een hogere afname en omzet. De vlotte samenwerking en het snel schakelen leidt in dit geval tot een eindproduct met meerwaarde.

"‘Designstar is een betrouwbare partner waar ik graag zaken mee doe. Door de open communicatie met de contactpersonen, de korte lijnen en de snelle terugkoppeling worden al mijn aanvragen goed afgehandeld en zijn er mooie producten gerealiseerd.’"

Jesper Mathot – Eigenaar Mathot Plants
Plant Collect

Plant Collect introduceerde afgelopen voorjaarsbeurs een revolutionair nieuw POS-concept: de op Einstein gebaseerde, Professor Plantstein van Plantbeeb. Het doel van dit vrolijke concept is voornamelijk rust en eenheid brengen op de winkelvloer en consumenten in één oogopslag informeren over de kenmerken van planten. De gekoppelde...

Gebr. Valstar B.V.

Gebr. Valstar B.V. is actief in veredeling, vermeerdering en de productie van Calathea variëteiten. Gebr. Valstar was op zoek naar een nieuw concept waarin de unieke elementen van de Calathea naar voren komen met als doel om de producten een nieuw verkoopimpuls te geven.

Inca Orchids

De kwaliteit van het product wordt door Inca Orchids bepaald door de ogen en handen van de medewerkers die met passie werken aan een unieke serie kwaliteitsorchideeën. Dat de orchideeën van Inca Orchids uniek zijn, wilden we graag doorvoeren in het ontwerp van de potcovers....

PT-Creations B.V.

Voor verschillende producten was PT-Creations op zoek naar drie unieke etiketten lijnen in diverse thema’s waaronder ‘’By Marleen’’. Vooral voor het etiket ‘’By Marleen’’ zou een uniek ontwerp van belang zijn. Deze unieke lijn is net even anders dan de overige lijnen maar moest wel...

Florizon Plants

Florizon Plants is een jong en dynamisch bedrijf dat gespecialiseerd is in het telen van visuele planten en perkgoed. Tim en Bram, de eigenaren van Florizon Plants, vonden het belangrijk dat hun nieuwe website een strakke en nette uitstraling zou krijgen en dat er voornamelijk...

A. Frylink & Zonen (Export) B.V.

Frylink leverde de bloemenbollenverpakkingen aan twee supermarktketens in Zwitserland. Doordat deze ketens gefuseerd zijn, was er geen sprake meer van een eenheid in de presentatie van de bloembollenverpakkingen. De verpakkingen bestonden immers uit verschillende ontwerpen en lay-outs. Naar aanleiding hiervan legde Frylink de volgende vraag...