Frylink leverde de bloemenbollenverpakkingen aan twee supermarktketens in Zwitserland. Doordat deze ketens gefuseerd zijn, was er geen sprake meer van een eenheid in de presentatie van de bloembollenverpakkingen. De verpakkingen bestonden immers uit verschillende ontwerpen en lay-outs. Naar aanleiding hiervan legde Frylink de volgende vraag bij Designstar neer: Kunnen jullie zorgen voor een uniforme en passende uitstraling van de presentatie van onze bloembollen?
Vier thema’s
Op basis van bovenstaande vraag is er een afspraak ingepland waarna Designstar een presentatie voor de verkooprekken mocht bedenken. Er zijn verschillende ontwerp concepten gemaakt voor de cappers (de verpakking voor de bloembollen). Ook werden er voorstellen gemaakt voor de slofkaarten (het etiket voor op de doos), de stroken die onder de dozen komen en de banners die aan het verkooprek worden vastgemaakt.
Binnen het ontwerp was het van belang om rekening te houden met de vier hoofdthema’s: insectenvriendelijk, verwilderd, geurend en snijbloemen. Ieder thema bestaat weer uit vijftien verschillende soorten. Per thema werden er bijpassende pictogrammen en kleuren bedacht. De kleuren en pictogrammen kwamen terug in de ontwerpen van de cappers, slofkaarten, stroken en banners wat zorgt voor een mooi geheel. Rekening houdend met bovenstaande informatie, werden er twee ontwerp voorstellen gemaakt. Deze voorstellen werden door Frylink gepresenteerd aan de opdrachtgever. Nadat de keuze was gemaakt, werd het voorstel verder uitgewerkt en is hier akkoord op gegeven.
Samenwerking
De samenwerking ging erg vlot wat voor alle betrokken partijen erg prettig was. Er werden zelfs ter plekke correcties uitgevoerd door Frylink in het kantoor van Designstar wat het proces versnelde. De deadline is gehaald en de bloembollen zijn tijdig geleverd aan de winkels in Zwitserland.
Conclusie
Door zowel de cappers als de slofkaarten en de winkelpresentatie te voorzien van een eenduidige uitstraling werd het merk Royal Park herkenbaar neergezet. Het ontwerp bood voldoende ruimte om de vier thema's van Frylink duidelijk te communiceren en de flexibele en snelle aanpak van Designstar zorgde voor een gestroomlijnde afhandeling van de opdracht.