Met een jaarproductie van ruim 7.000.000 planten is John van Oosterwijck één van de grotere spelers op de vaste planten markt. Na ruim 35 jaar ervaring in de branche weten zij als geen ander direct in te spelen op de continu veranderende markt. Met deze kennis vond Oosterwijck het tijd om zelf vaste planten op de markt te brengen door middel van een eigen concept. Hiervoor was Oosterwijck op zoek naar een nieuwe conceptnaam en een passende eigen uitstraling. Een mooie uitdaging voor Designstar!
Themakleuren gekoppeld aan seizoenen
Tijdens de eerste brainstormsessie tussen Oosterwijck en de vormgever van Designstar zijn de eerste voorstellen bedacht. Deze voorstellen zijn vervolgens gepresenteerd aan Oosterwijck door middel van een brochure. Een opvallend element uit het concept zijn de themakleuren waaraan te herkennen valt in welk seizoen of op welke locatie de plant het beste tot zijn recht komt. Daarnaast worden, door middel van een speciaal icoon rechtsboven op het etiket, de verschillende planten van elkaar onderscheiden door de unieke kenmerken. Handige en gebruikersvriendelijke elementen voor de consument.
Samenwerking
De communicatie tussen Oosterwijck en Designstar verloopt soepel wat resulteert in mooie producten. Na de opmaak van de etiketten mocht Designstar ook de fotokaarten, banners, themakaarten en prijskaarten ontwerpen en verzorgen. Daarnaast is er een flyer opgemaakt wat aansluit bij het concept wat op diverse beurzen gepresenteerd kon worden. Ook is de fotografie verzorgd van de presentatietafel en verschillende losse producten. Ter ondersteuning van het vaste planten concept is Designstar op dit moment bezig met het uitrollen van een volledig nieuwe website.
Conclusie
Door alle bovenstaande producten te voorzien van een eenduidige uitstraling kan het vaste planten concept van Oosterwijck herkenbaar worden neergezet. Al met al een mooi en geslaagd project!