In het voorjaar ontvingen wij een mooie aanvraag van Streng Growers: het ontwikkelen van potcovers die perfect aansluiten bij hun prachtige Allium planten. Deze potcovers moesten meer zijn dan alleen een verpakking. Het doel van deze potcovers is om direct de aandacht te trekken, de unieke eigenschappen van de plant te accentueren én een functionele rol te spelen in het verkoopproces.

Creatief en doordacht ontwerpproces

We gingen aan de slag met een helder doel: een uniek en kleurrijk geheel dat de Allium optimaal presenteert. Het ontwerpproces was creatief en doordacht. De focus lag op:

• Plant op de voorgrond: De Allium moet prominent en in natuurlijke staat op de potcover staan.

• Informatieve iconen: Specifieke kenmerken van de plant worden gevisualiseerd met herkenbare en moderne iconen.

• Functioneel design: Door de verhoogde achterzijde heeft de potcover een hoge attentiewaarde, ideaal om de plant te laten opvallen in het schap.

Conclusie

Uiteindelijk resulteerde dit in een complete lijn van potcovers die niet alleen modern, maar ook commercieel sterk zijn. Dankzij het kleurrijke en speelse design biedt de potcover meerwaarde in een fase waarin de planten vaak nog kaal worden geleverd. Een mooie samenwerking tussen creativiteit en functionaliteit!

MoreLips

MoreLIPS wilde hun producten een extra dimensie geven door deze [...]

John van Oosterwijck B.V.

Met een jaarproductie van ruim 7.000.000 planten is John van Oosterwijck één van de grotere spelers op de vaste planten markt. Na ruim 35 jaar ervaring in de branche weten zij als geen ander direct in te spelen op de continu veranderende markt. Met deze...

CJ Orchids

CJ Orchids kweekt uitsluitend toprassen Phalaenopsis in een zeer breed kleurenpalet. Zij hebben inmiddels een sterk assortiment kunnen samenstellen uit hun eigen verdeling. CJ Orchids zocht een nieuw etiket omdat de huidige etiketten van karton niet meer naar wens waren. Zij waren op zoek naar...

Plant Collect

Plant Collect introduceerde afgelopen voorjaarsbeurs een revolutionair nieuw POS-concept: de op Einstein gebaseerde, Professor Plantstein van Plantbeeb. Het doel van dit vrolijke concept is voornamelijk rust en eenheid brengen op de winkelvloer en consumenten in één oogopslag informeren over de kenmerken van planten. De gekoppelde...

Gebr. Valstar B.V.

Gebr. Valstar B.V. is actief in veredeling, vermeerdering en de productie van Calathea variëteiten. Gebr. Valstar was op zoek naar een nieuw concept waarin de unieke elementen van de Calathea naar voren komen met als doel om de producten een nieuw verkoopimpuls te geven.

Inca Orchids

De kwaliteit van het product wordt door Inca Orchids bepaald door de ogen en handen van de medewerkers die met passie werken aan een unieke serie kwaliteitsorchideeën. Dat de orchideeën van Inca Orchids uniek zijn, wilden we graag doorvoeren in het ontwerp van de potcovers....

PT-Creations B.V.

Voor verschillende producten was PT-Creations op zoek naar drie unieke etiketten lijnen in diverse thema’s waaronder ‘’By Marleen’’. Vooral voor het etiket ‘’By Marleen’’ zou een uniek ontwerp van belang zijn. Deze unieke lijn is net even anders dan de overige lijnen maar moest wel...

Florizon Plants

Florizon Plants is een jong en dynamisch bedrijf dat gespecialiseerd is in het telen van visuele planten en perkgoed. Tim en Bram, de eigenaren van Florizon Plants, vonden het belangrijk dat hun nieuwe website een strakke en nette uitstraling zou krijgen en dat er voornamelijk...

A. Frylink & Zonen (Export) B.V.

Frylink leverde de bloemenbollenverpakkingen aan twee supermarktketens in Zwitserland. Doordat deze ketens gefuseerd zijn, was er geen sprake meer van een eenheid in de presentatie van de bloembollenverpakkingen. De verpakkingen bestonden immers uit verschillende ontwerpen en lay-outs. Naar aanleiding hiervan legde Frylink de volgende vraag...

Mathot Plants BV

Mathot Plants is specialist in de Hydrangea Paniculata (pluimhortensia) en is één van de organisaties in Nederland met de meeste varianten hierin. Jesper Mathot kwam bij Designstar met de vraag hoe hij zijn producten bij een zo breed mogelijk publiek aan kon bieden.