Met een jaarproductie van ruim 7.000.000 planten is John van Oosterwijck één van de grotere spelers op de vaste planten markt. Na ruim 35 jaar ervaring in de branche weten zij als geen ander direct in te spelen op de continu veranderende markt. Met deze kennis vond Oosterwijck het tijd om zelf vaste planten op de markt te brengen door middel van een eigen concept. Hiervoor was Oosterwijck op zoek naar een nieuwe conceptnaam en een passende eigen uitstraling. Een mooie uitdaging voor Designstar!

Themakleuren gekoppeld aan seizoenen

Tijdens de eerste brainstormsessie tussen Oosterwijck en de vormgever van Designstar zijn de eerste voorstellen bedacht. Deze voorstellen zijn vervolgens gepresenteerd aan Oosterwijck door middel van een brochure. Een opvallend element uit het concept zijn de themakleuren waaraan te herkennen valt in welk seizoen of op welke locatie de plant het beste tot zijn recht komt. Daarnaast worden, door middel van een speciaal icoon rechtsboven op het etiket, de verschillende planten van elkaar onderscheiden door de unieke kenmerken. Handige en gebruikersvriendelijke elementen voor de consument.

Samenwerking

De communicatie tussen Oosterwijck en Designstar verloopt soepel wat resulteert in mooie producten. Na de opmaak van de etiketten mocht Designstar ook de fotokaarten, banners, themakaarten en prijskaarten ontwerpen en verzorgen. Daarnaast is er een flyer opgemaakt wat aansluit bij het concept wat op diverse beurzen gepresenteerd kon worden. Ook is de fotografie verzorgd van de presentatietafel en verschillende losse producten. Ter ondersteuning van het vaste planten concept is Designstar op dit moment bezig met het uitrollen van een volledig nieuwe website.

Conclusie

Door alle bovenstaande producten te voorzien van een eenduidige uitstraling kan het vaste planten concept van Oosterwijck herkenbaar worden neergezet. Al met al een mooi en geslaagd project!

CJ Orchids

CJ Orchids kweekt uitsluitend toprassen Phalaenopsis in een zeer breed kleurenpalet. Zij hebben inmiddels een sterk assortiment kunnen samenstellen uit hun eigen verdeling. CJ Orchids zocht een nieuw etiket omdat de huidige etiketten van karton niet meer naar wens waren. Zij waren op zoek naar...

Plant Collect

Plant Collect introduceerde afgelopen voorjaarsbeurs een revolutionair nieuw POS-concept: de op Einstein gebaseerde, Professor Plantstein van Plantbeeb. Het doel van dit vrolijke concept is voornamelijk rust en eenheid brengen op de winkelvloer en consumenten in één oogopslag informeren over de kenmerken van planten. De gekoppelde...

Gebr. Valstar B.V.

Gebr. Valstar B.V. is actief in veredeling, vermeerdering en de productie van Calathea variëteiten. Gebr. Valstar was op zoek naar een nieuw concept waarin de unieke elementen van de Calathea naar voren komen met als doel om de producten een nieuw verkoopimpuls te geven.

Inca Orchids

De kwaliteit van het product wordt door Inca Orchids bepaald door de ogen en handen van de medewerkers die met passie werken aan een unieke serie kwaliteitsorchideeën. Dat de orchideeën van Inca Orchids uniek zijn, wilden we graag doorvoeren in het ontwerp van de potcovers....

PT-Creations B.V.

Voor verschillende producten was PT-Creations op zoek naar drie unieke etiketten lijnen in diverse thema’s waaronder ‘’By Marleen’’. Vooral voor het etiket ‘’By Marleen’’ zou een uniek ontwerp van belang zijn. Deze unieke lijn is net even anders dan de overige lijnen maar moest wel...

Florizon Plants

Florizon Plants is een jong en dynamisch bedrijf dat gespecialiseerd is in het telen van visuele planten en perkgoed. Tim en Bram, de eigenaren van Florizon Plants, vonden het belangrijk dat hun nieuwe website een strakke en nette uitstraling zou krijgen en dat er voornamelijk...

A. Frylink & Zonen (Export) B.V.

Frylink leverde de bloemenbollenverpakkingen aan twee supermarktketens in Zwitserland. Doordat deze ketens gefuseerd zijn, was er geen sprake meer van een eenheid in de presentatie van de bloembollenverpakkingen. De verpakkingen bestonden immers uit verschillende ontwerpen en lay-outs. Naar aanleiding hiervan legde Frylink de volgende vraag...

Mathot Plants BV

Mathot Plants is specialist in de Hydrangea Paniculata (pluimhortensia) en is één van de organisaties in Nederland met de meeste varianten hierin. Jesper Mathot kwam bij Designstar met de vraag hoe hij zijn producten bij een zo breed mogelijk publiek aan kon bieden.