Florizon Plants is een jong en dynamisch bedrijf dat gespecialiseerd is in het telen van visuele planten en perkgoed. Tim en Bram, de eigenaren van Florizon Plants, vonden het belangrijk dat hun nieuwe website een strakke en nette uitstraling zou krijgen en dat er voornamelijk zwarte en gele kleuren verwerkt zouden worden. Daarnaast moest de website ook duidelijk hun personal touch overbrengen aan hun klanten.

De kracht van beeld ingezet voor maximaal resultaat
De kracht van beeld ingezet voor maximaal resultaat

Passie voor Planten

Designstar kende Florizon al goed omdat we al jaren leverancier voor hen mogen zijn. De enthousiaste persoonlijkheden van de twee broers en hun passie voor de planten die zij kweken moest en hun duidelijk zichtbaar gemaakt worden in de nieuwe website. Door een fotoreportage op locatie te organiseren konden de kernwaarden van het bedrijf in de dagelijkse gang van zaken gevangen worden op beeld.

Een beeld zegt meer dan 100 woorden...

Sfeerbeelden afgewisseld met portretten van werknemers in de setting van de kwekerij geven een krachtig beeld van het bedrijf. De beelden die hier uitkwamen zijn dan ook dragende foto’s voor de website maar worden ook gebruikt voor alle andere communicatie uitingen van Florizon Plants.

Conclusie

Websites zijn tegenwoordig erg beeldgericht. Ook je persoonlijkheid overbrengen via een scherm is vaak een visuele aangelegenheid. Door de ongedwongen beelden van professionele kwaliteit komt het karakter van het bedrijf duidelijk naar voren in de website en andere communicatieuitingen. De huisstijl kleuren en de teksten en de beelden versterken elkaar in een eenduidige uitstraling. Alles bij elkaar is Designstar in samenwerking met Florizon Plants tot een mooi eindproduct gekomen.

John van Oosterwijck B.V.

Met een jaarproductie van ruim 7.000.000 planten is John van Oosterwijck één van de grotere spelers op de vaste planten markt. Na ruim 35 jaar ervaring in de branche weten zij als geen ander direct in te spelen op de continu veranderende markt. Met deze...

Plant Collect

Plant Collect introduceerde afgelopen voorjaarsbeurs een revolutionair nieuw POS-concept: de op Einstein gebaseerde, Professor Plantstein van Plantbeeb. Het doel van dit vrolijke concept is voornamelijk rust en eenheid brengen op de winkelvloer en consumenten in één oogopslag informeren over de kenmerken van planten. De gekoppelde...

Gebr. Valstar B.V.

Gebr. Valstar B.V. is actief in veredeling, vermeerdering en de productie van Calathea variëteiten. Gebr. Valstar was op zoek naar een nieuw concept waarin de unieke elementen van de Calathea naar voren komen met als doel om de producten een nieuw verkoopimpuls te geven.

Inca Orchids

De kwaliteit van het product wordt door Inca Orchids bepaald door de ogen en handen van de medewerkers die met passie werken aan een unieke serie kwaliteitsorchideeën. Dat de orchideeën van Inca Orchids uniek zijn, wilden we graag doorvoeren in het ontwerp van de potcovers....

A. Frylink & Zonen (Export) B.V.

Frylink leverde de bloemenbollenverpakkingen aan twee supermarktketens in Zwitserland. Doordat deze ketens gefuseerd zijn, was er geen sprake meer van een eenheid in de presentatie van de bloembollenverpakkingen. De verpakkingen bestonden immers uit verschillende ontwerpen en lay-outs. Naar aanleiding hiervan legde Frylink de volgende vraag...